Gyümölcsös kosárkák

Még sosem próbáltam, de mindig ki akartam ezt a nagyon mutatós kis édességet. A mai napra egy kipróbált gyümölcsös kosárka receptet hoztam nektek, igazi cukrász krémmel.

gyumikosi

 

Hozzávalók kb. 24 db-hoz:

A krémhez:

  • 5 dl házi tej ha nincs lehetőleg 3,5 %-os
  • 5 tojássárgája
  • 3 ek. liszt
  • 1 ek. keményítő
  • 1 vaníliarúd vagy aroma
  • 5 ek. cukor (ízlés szerint)
  • 100 g vaj

A tésztához:

  • 250 g liszt
  • 100 g vaj
  • 2 tojás
  • 100 g porcukor
  • csipet só

A tésztához morzsoljuk el a vajat a liszttel majd adjuk hozzá a többi hozzávalót is  és gyúrjunk nyújtható tésztát belőle. Hagyjuk fél órát pihenni hűtőben.

Nekem nincs minipite formám ezért egy teflon muffinsütő másik oldalán sütöttem ki a kis pite tésztákat miután kerek fomára szaggattam.  180 C/ 10-15 perc

A krémhez először a fele mennyiségű tejben elkeverem a tojások sárgáját, lisztet, keményítőt és  a vanília rúd kikapart belsejét vagy az aromát. Ha csomómentes hozzákeverem a többi tejet is majd folyamatos keverés mellett sűrűre főzöm, ha kész van hozzáadom a cukrot és a vajat. Habosra keverem.

A kisült kosarakat megtöltöltöm a krémmel majd tetszés szerinti gyümölcsökkel díszítem ami éppen otthon van. 🙂

Gyümölcszselével vonom be hogy ne barnuljon meg a gyümölcs.gyumikosi2

 

Hozzászólás