Whiskykrém torta

Sokak szerint a whisky a legjobb dolog az életben, ezzel én nem teljesen értek egyet, szerintem a torta. Így tehát egy számomra nagyon kedves ismerősöm kérésére összeboronáltam a kettőt és létrejött ez a kis házi remekmű.

Mivel kisgyermek is van a családban, nagy sajnálatomra a whisky krémtöltlékről le kellett mondanom, de a fejemben összeállt a tökéletes kép ezért most megosztom veletek.

Az alap csokis piskótát használtam hozzá amit fent megtalálsz az Alapok menü, alap piskóta fül alatt.

Na de a whisky krém a következő

Hozzávalók:

250 g Mascarpone sajt

100 g vaj

2 dl tejszín

250 g porcukor

3 cl Whisky

1 csomag vaniliás cukor

Egy csipet só

  • A vajat keverd habosra a porcukor felével majd add hozzá a mascarponét, a maradék cukrot és a whiskyt (mehet ízlés szerint de vigyázz nehogy túl híg legyen tőle a krém).
  • Verd kemény habbá a hideg tejszínt és keverd az előzőekhez.

A másik verzió inkább nyár álló vajkrém:

Az arány 1:3.

150 g vaj

kb. 450 g cukor

3 cl whisky

Egy csipet só

1 csomag vaniliás cukor

1 evőkanál étkezési keményítő

A vajat a porcukorral,egy csipet sóval verd igazán habosra majd add hozzá a whiskyt és a keményítőt, és ezzel kész is vagy.

Ezután az üveg formázása a fantáziádon múlik.

Az igazi whisky szín elérése érdekében a fondantba keverj kis kakaót, sárga és piros ételszínezőt 3:1 arányban.

Tipp: A fekete fondant az aktív szén tablettával tudod elérni, nekem nagyon bevált és nem is drága, patikában beszerezhető. Természetes anyag akármennyire is nem tűnik annak.

Be kell vallanom a Jim Beam feliratot egy kis csalással varázsoltam a tortára, ugyanis az nem ehető hanem laminált papír, mert igen sürgető volt a helyzet, és abban a pillanatban ez volt az első gondolatom.

A keretezést pedig egyszerűen a megmaradó krémmel oldottam meg.

Tipp: Az “üveg” külsejét ecsettel kend be folyékony zselatinnal, így érheted el a csillogó üveg hatást.

Remélem tetszik 🙂
IMG_0638

Hozzászólás